Beneficii

Ciupercile contin toate vitaminele si mineralele de care organismul nostru are nevoie pentru o buna functionare. Sunt bogate in proteine, fier, potasiu, acid folic, vitaminele A, B1, B2, C, D (singurele legume care contin aceasta vitamina) si zinc. Dintre toate legumele existente, ciupercile sunt considerate a fi cel mai bun substitut pentru carne. Spre deosebire, insa, de carne, ciupercile sunt mult mai usor de digerat.

Va prezentam cateva dintre beneficiile ciupercilor:

Leac impotriva cancerului de san

Cancerul de san poate fi prevenit prin consumul zilnic de ciuperci, spun cercetatorii de la Universitatea Perth din Australia. Astfel, femeile care aleg sa manance frecvent ciuperci reduc cu 64% riscul de a se imbolnavi de cancer mamar. Specialistii sustin ca riscul de a dezvolta tumori mamare este cu atat mai mic cu cat consumul de ciuperci este asociat cu cel de ceai verde. Potrivit studiilor, ceaiul verde si ciupercile scad cu 90% riscul imbolnavirii de cancer de san.

Previn oboseala si anxietatea

Anxietatea, oboseala si stresul se pot trata si preveni tot cu ajutorul ciupercilor, datorita continutului mare de zinc si vitamine B. Consumul a trei ciuperci zilnic reduce considerabil senzatiile de epuizare fizica si intelectuala, dar si anxietatea.

Intaresc sistemul imunitar 

Un studiu realizat pe soareci si publicat de „American Society for Nutrition” a constatat ca ciupercile albe stimuleaza functia imunitara. Ele maresc productia de proteine antivirale si alte proteine eliberate de celule, protejand si reparand astfel tesuturile corpului. 

Protejeaza vezica

O analiza a sapte studii, publicata in „Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention”, a demonstrat ca, seleniul te tine departe de cancerul de vezica. 

Stimuleaza metabolismul 

Vitamina B ajuta la transformarea glucidelor in carburant pe care corpul il arde apoi pentru a produce energie. Ele ajuta si la metabolizarea grasimilor si proteinelor. Ciupercile contin multa vitamina B2 (riboflavina) si B3 (niacina): 100 g ciuperci albe (aproximativ 6 medii) contin 36% si respectiv 30% din doza zilnica recomandata, in timp ce aceeasi cantitate de ciuperci pleurotus contine 32% si respectiv 39% din doza zilnica recomandata a acestor vitamine.